PEMILIK BELOG

PEMILIK BELOG

Followers

Saturday, July 30, 2011

PostHeaderIcon surat mintak kerja

Mak oo mak.., Man pelik la mak..", jerit Man memanggil-manggil ibunya. 
"Apa yang pelik sangat tu Man oi", sahut ibunya dari dapur. Man meluru ke
dapur bila terdengar suara ibunya . " Mak.. tengoklah ni..", kata Man
seraya menunjukkan kepingan surat panjang yang berwarna putih kepadaibunya .

"Wah banyak surat ko dapat hari ni Man.. dari sape?", tanya ibunya
kehairanan .

"Hari tu kan Man ada bagitau mak yang Man nak mohon kerja."
terang Man.

"Hah , habis tu .. surat tu kata apa ?", tanya ibunya dengan
wajah
@yang sedikit ceria . "Ko dapat ke tawaran kerja tu..Man?",
tanya ibunya lagi .

"Tak .. ni semua surat yang Man pos 3 bulan lepas .. konon nak mohon kerja
sebagai juru auditlah tapi....",
kata-kata Man terhenti di situ.

Ibunya
@menggeleng tanda paham . "Ala.. belum ada rezeki la tu Man oi..janganlah@ko@risau .. rezeki ada di mana-mana ..yang penting usaha dan tawakal ..".ibunya cuba memujuk . Man termenung memandang ke lantai tanpa sepatah@kata. "Kalau susah sangat .. ko kerja jer kat kilang sabun tu ..",@kataibunya lagi .

"Mak..Man peliklah ..nape surat ni ada cop KICK ?" ,tanya Man ambil,
menunjukkan cop yang tertera di luar sampul surat . Ibunya kehairanan
lalu bertanya , "Eh ..
KICK tu maknanya tendang kan Man?". Man hanya
mengangguk. "Bak sini bagi mak baca surat kau tu..", kata ibunya lalu
mengambil dan mengeluarkan surat tersebut dari sampulnya . Surat tu
bertaip
dengan rapi sekali seolah-olah tiada sebarang cela . Ibu Man membaca dari
perkara.

PER: MEMOHON KERJA SEBAGAI JURU AUDIT.
Suka citanya saya seperti nama di atas ingin memohon kerja sebagai
juru audit di syarikat tuan seperti yang telah diiklankan di surat
khabar.

............................................................................

.............................


............................................................................

............................


.................................


2) Di sini saya ingin bertanya serba sedikit soalan kepada tuan.

a) Kalau saya di terima berkerja , berapakah gaji yang akan tuan bayar
memandangkan saya berkelulusan diploma?

b) Adakah saya akan dipindahkan ke syarikat lain memandangkan syarikat
tuan banyak cawangan . Kalau ya di manakah saya akan dipindahkan?

c) Bila tuan nak menemuduga saya ? Kalau boleh biarlah cepat sikit
manalah tau ada syarikat lain yang akan panggil saya dalam masa
terdekat ni..melepas pulak tuan nanti .

d) Dekat syarikat tuan ada kemudahan seperti surau tak? Senanglah bagi
kami orang islam nak beribadah nanti.

e) Tempat juru audit tu tempat yang dikhaskan ke atau
terbukabersama-sama
stuff lain?
Itulah serba sedikit mengenai butir diri saya buat rujukan tuan.
Kerjasama dari pihak tuan amatlah di harapkan dan saya hargai dengan
ucapanribuan terima kasih. Sekian .

P/s: Tuan nanti saya akan hadiri temuduga saya dengan kemeja dot-dot
hitam putih yang dipadankan dengan seluar slack warna pink
untukmemudahkan tuan mengenali saya.


Yang Benar,
____________

( MAN BIN BAI )

-----------------
Mengetahui kekurangan diri adalah tangga buat mencapai cita-cita. Terus berusaha untuk mengisi kekurangan adalah keberanian luar biasa

0 org membebel:

Post a Comment